close

難得出國,到當地餐廳用餐是體驗當地文化的重要的一環。但若因語言不通,只能在菜單上亂指,無法品嚐到自己想吃的美食,這樣實在太可惜了。

以下分享實用點餐英文

 

1.有預約位置
Hi, I have a reservation under the name of 姓名.
Hi, I’ve got a booking under the name of 姓名.
Hi, I reserved a table for 2 adults on 22 Feb 8pm. 
Hi, I have booked a table under the name of 姓名.
◼例句◼
你好,我有用Sandy這名字預約
Hi, I have a reservation under the name of Sandy.
Hi, I’ve got a booking under the name of Sandy.
Hi, I have booked a table under the name of Sandy.

你好,你好,我預約2月22日晚上8點兩位大人
Hi, I reserved a table for 2 adults on 22 Feb 8pm.

 

 

2.現場候位
請問還有空位嗎?
Excuse me, do you have any free tables?

可以請你給我五位的位置嗎?
May I have a table for five, please?
💡有時候店員會很簡略用How many?問你幾位,你也可以直接說five(數量),表示五位。

 

 

3.看菜單中
你有推薦的嗎?
What would you recommend?

今天的特餐是什麼?
What's today's special?

可以再給我2分鐘嗎? 
Can I have a couple more minutes?

可以在等我分鐘嗎?
Can I have a few more minutes?

我們可以點餐了
We are ready to order.

 

 

4.請給我X個XXX
Can I have + 數量 + 物品名稱
I’ll have + 數量 + 物品名稱 
I’d like + 數量 + 物品名稱 
◼例句◼
請給我一杯柳橙汁
Can I have a glass of orange juice, please?
I’ll have a glass of orange juice, thanks.
I’d like a glass of orange juice.

 

 

5.過敏體質和挑食寶寶的愛用句子
我對XXX過敏。
I am allergic to 物品名稱.
◼例句◼
我對蝦子過敏
I am allergic to shrimp.

這裡面有XXX嗎?
Does this contain 物品名稱?
◼例句◼
Does this contain shrimp?
這裡面有蝦嗎?

沿用第4點句型,後加 without+物品名稱
◼例句◼
我可以點一個漢堡去掉漢堡的麵包嗎?
Can I have a burger without the bun?

我要點2個漢堡不加番茄醬。
I’d like two burgers without ketchup.

 

 

6.結帳
買單。
Check, please.
Can we have the bill, please?

可以用信用卡付嗎?
Can I pay with a credit card?
Do you take credit cards?

分開付
(We'd like) Separate checks, please.

arrow
arrow

    貪吃貪玩的Sandy 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()